Această operă despre portocală

Această operă despre portocală

Ce se întâmplă atunci când un spectacol de dans este construit ca experiență și nu ca obiect lingvistic?

De câte ori, în timpul vizionării unui spectacol, ne-am dorit să luăm parte la el? De câte ori ne-am plictisit atât de tare (deseori din cauza lipsei de sens), încât am fost tentați să părăsim teatrul sau cel puțin să ne exprimăm dezacordul? Și de câte ori, în timp ce urmăream mișcarea, am avut chef de dans, pentru a simți ceea ce vedeam pe scenă? Dar habitusul social ne țintuiește în scaunul spectatorului și ne direcționează în circuitele complicate ale speculațiilor de după spectacol, în care dezbatem tipul spectacolului, tipul publicului și situațiile în care s-a făcut programarea.
 

Aceste raporturi de forțe oglindesc relații de putere similare, mult mai complexe, prezente în viața de zi cu zi.
 

Îmi doresc să interoghez natura dispozitivelor scenice, parcurgându-le împreună cu publicul dintr-o optică diferită, centrată nu pe interpretarea unui simbol, ci pe împărtășirea unei experiențe. Am creat mici mecanisme, „capcane” iscusite în care spectatorii sunt ghidați de doi performeri.
 

Aceste mici dispozitive sunt concepute într-o asemenea manieră, încât spectatorii trebuie să intervină pentru a duce mai departe dramaturgia, întrerupând sau modificând desfășurarea scenei. Pentru a obține acest lucru, am realizat o evoluție progresivă de-a lungul căreia, puțin câte puțin, publicul este condus pe un teritoriu al încrederii, al împărtășirii, al empatiei, cu intervenții din ce în ce mai importante și invazive. Estetica flirtează cu filmul-cult Portocala mecanică. Portocala, laptele, culoarea albă, relația sado-masochistă a artistului cu sistemul din artele spectacolului și cu publicul: iată elementele care stau la baza acestor experimente în desfășurare. Și poate, analizând „oglinda”, putem înțelege mai bine despre ce imagine vorbim.

 

Durata spectacolului: 1h

Interpretat în engleză, cu traducere simultană în română și maghiară

Performeri: Marco Chenevier, Alessia Pinto

Scenografie și light design: Andrea Sangiori

Mentorat: Roberta Nicolai, Roberto Castello

Pagina noastră folosește cookie-uri!


Acest site folosește module cookie pentru optimizarea experienței utilizatorilor, cât și pentru o navigare mai sigură. Descrierea acestora și politica noastră de utilizare poate fi citită aici

Vă rugăm să citiți și politica noastră de confidențialitate a datelor.

Selecție cookie