Pădurea nebună

Pădurea nebună

Caryl Churchill

Fiecare cultură își are propriile evenimente istorice dominante, întâmplări dramatice ce par a fi un pretext evident pentru dezvoltarea unei povestiri. Un astfel de eveniment-cheie este Revoluția română din 1989, care servește ca tema principală a dramei Pădurea nebună de Caryl Churchill. Însă punerea ei în scenă în Macedonia anului 2014 nu ar putea fi justificată în sens teatral, dacă n-ar exista o analogie pentru ea în societatea macedonă curentă. Așadar, specificarea contextului în care acest spectacol a fost conceput devine destul de importantă. Bineînțeles, în conformitate cu principiile teatrului documentar, piesa pornește de la o bază dramatică puternică, în care contextul social este prezentat prin povestiri de familie și personale. Actul istoric al prăbușirii unei dictaturi este descris prin istoriile intime ale mai multor participanți, martori și contemporani ai evenimentului. Ei nu sunt oameni importanți, ci oameni simpli și copii, care, în schimb, retrăiesc revoluția într-un mod direct. Istoria terifiantă și traumatică a României, în contextul prezentului, pare a servi drept avertizare căci viața noastră de zi cu zi este prezentată într-un mod captivant. Spectacolul Pădurea nebună este un exemplu paradigmatic în sensul în care acesta funcționează într-un timp și într-un context bine precizat, deși se referă la un alt model de timp și spațiu. (Ana Stojanoska, PhD)

Pădurea nebună este un proiect creat prin voința unui grup de pasionați de teatru, care au dorit să relateze o poveste universală despre cum oamenii nu învață niciodată din marile greșeli ale istoriei. Actorii, împreună cu echipa artistică și cea tehnică provin din cel puțin patru teatre șiîși găsesc curajul să vorbească despre ce se întâmplă când oamenii nu sunt responsabili individual pentru propriul lor comportament. Pădurea nebună este o adevărată muncă în echipă, o complexitate a diferitelor energii, opinii și perspective. Mai mult, spectacolul este dedicat emoțiilor omenești esențiale și profunde, reprezentând, așadar, căutarea uneia dintre cele mai importante nevoi sau stări ale vieții umane: dragostea pentru oameni. (Nina Nikolikj)

Data premierei: 23 octombrie 2014
Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză
Spectacol în limba macedoneană, cu supratitrare în română, maghiară și engleză
 

Foto: Gjorgi Klincarov
Costume: Ivana Karanfilovska Ugurovska
Compozitor: Aleksandar Pejovski
Decor: Jane Chalovski
Light și Video Designer: Gjorgji Klincharov
Lumină: Saso Todorovski
Tehnician video: Davor Stanojkovikj
Recuzită și supratitrare: Jovan Maleski
Producător: Ruse Arsov

Distribuție:
Flavia: Kristina Lelovac
Bogdan: Petar Arsovski
Gabriel: Blagoj Veselinov
Radu: Stefan Vujisikj
Lucia: Nina Dean
Florina: Biljana Jovanovska
Janos: Martin Jordanoski
Mihai: Vladimir Lazovski
Rodika, Angel, Toma: Nina Maksimova
Pacient: Vladimir Petrovikj
Ofițer de Securitate, Doctor: Kristijan Svetiev
(Actorii pe video: Sinolichka Trpkova, Vasil Zafirchev, Darja Rizova, Znezhana Stameska)

 

Pagina noastră folosește cookie-uri!


Acest site folosește module cookie pentru optimizarea experienței utilizatorilor, cât și pentru o navigare mai sigură. Descrierea acestora și politica noastră de utilizare poate fi citită aici

Vă rugăm să citiți și politica noastră de confidențialitate a datelor.

Selecție cookie