(Müller Péter Sziámi, Kirschner Péter) ...AND FRIENDS
În primul rând, basmele sunt foarte crude. Viaţa însăşi este crudă, iar basmele reprezintă iniţierea în lumea adultă. Cei care caută trebuie să treacă prin anumite ritualuri sângeroase. Aceste ritualuri înseamnă că trebuie să treci prin ceva pentru a-ţi face picioarele să sângereze, trebuie să ştii sau cel puţin trebuie să ghiceşti, trebuie să ai pe cineva care să te ajute să găseşti ceva. Aşadar, Dl. Aventură este cineva foarte important când vine vorba de basme, iar acelui Domn îi place să provoace teroare şi frică. Nu există nimic dumnezeiesc în poveşti,doar ceva magic. Câteodată, nu acei care au avut un start mai rapid sunt cei care sfârşesc învingători, ci acei care au miracolul. De aceea există o artistă în această piesă. Ea are miracolul înăuntrul său. Pe lângă faptul că e un miracol, ea este şi un monstru. Asta înseamnă, totuşi, că e un basm care s-a mâncat pe sine, muşcându-şi coada ca într-un carusel sângeros. De asemenea, basmele sunt naturale. Ele sunt psihologice, au toate culorile şi relaţiile de bază. Sunt senzuale. Cele mai bune basme nu au o edificare. De aceea nu îşi au rostul în alinare, ci se presupune că ele ar trebui să dea senzaţii tari şi să întărească. Şi să pregătească pentru moarte. Numai monştrii şi artiştii rămân în viaţă, iar noi spunem poveşti despre ei şi ne temem de ei.